Pred točno dvema mesecema je v moj nabiralnik priletela pošta, ki je na tehtnico vrednot postavila moje pisanje in ustvarjanje.
Bila sem ravno sredi serije delavnic “Poišči svoj glas in daj besedam moč” v Marketinški šoli Katje Breznik.
Kar 3 tedne smo se družili, govorili o avtentičnosti, vrednotah, prepričanjih …
In ravno takrat, ko sem vzneseno govorila o tem, kako je vredno biti pristna, kako je vredno, da si iskrena in kako je vredno, da se izražaš s svojim glasom, mi je pisala Manuela.
Odzvala se je na avtomatizirano e-mail sekvenco, ki se sproži, če si s spletne strani preneseš knjigo “Vodič po galaksiji umetne inteligence za začetnice”.
Pritisnila je direktno na tiste strahove in dvome, s katerimi se morda boriš tudi ti.
Kaj bodo drugi rekli?
Kaj si bodo mislili?
Kaj, če nikomur ne bom všeč taka, kot sem?
Manuelo na primer moti, ker pri branju porabi preveč časa, da pride do bistva.
Prvi hip nisem čisto točno vedela, kako naj se odzovem …
Sem pa takoj pomislila na moja dva najljubša ruska pisatelja, ki niti slučajno nista znana po kratkih besedilih. 🙂
Niti slučajno si tudi ne drznem primerjati se z njima.
Ampak stvar je taka …
Nekomu bo 1628 strani Vojne in miru ali 891 strani Bratov Karamazovih čisto too much …
Dolgo traja, da prideš do bistva. 🙂
… nekdo drug pa bo v branju neznansko užival in tudi kaj odnesel.
Oboje je povsem NORMALNO in kot pravi star pregovor: o okusih se ne razpravlja. 🙂
Če si morda zdaj pomislila, da marketinški teksti nimajo nobene zveze z literatnim ustvarjanjem …
… imaš samo delno prav. 🙂
Oboje ima namreč isti namen — prepričati in vplivati.
Oboje pa lahko deli tudi nekaj skupnih elementov.
Recimo to, da se kot bralka (ali potrošnica) poistovetiš z vsebino, ki naj bi te premaknila, zabavala ali ti celo spremenila pogled na neko tematiko.
In že od pamtiveka je dobra zgodba tisto nekaj, ki naredi točno to: vzbudi čustva in ustvari osebno povezavo.
Sama si nisem uspela zapomniti niti enega od številnih “receptov do uspeha in sreče”, čeprav me “clickbait” naslovi pogosto dobijo na limanice.
Recimo: “5 nasvetov za uspešen nastop na družabnih omrežjih” ali “7 korakov, kako ohraniš ljudi na svoji mailing listi”. 😉
Sploh bom takoj kliknila, če je k naslovu dodano še “hitro in brez muk”. 🙂
Kaj pa potem?
Nič. Takoj pozabim.
Si pa zapomnim cel kup zgodb — takih, ki so polne zapletov, zanimivih zasukov, neuspehov in transformacij.
In tračev, itak. To imamo ljudje radi, pa če še tako neradi priznamo. 🙂
Pa greva nazaj k Manueli.
Kako se odzoveš na tako pošto?
Ignoriram?
Se zagovarjam?
Prepiram?
Dokazujem svoje, prepričujem?
Nič od tega.
Negativnih komentarjev NE brišem, ampak si vzamem čas in se nanje ponavadi odzovem s humorjem. Nikoli ne žalim.
Pri odzivu na Manuelino pošto sem se vprašala: “O.K. Kaj pa je BISTVO maila, na katerega se je tako odzvala?”
In sem ga še enkrat prebrala.
V njem dobesedno povem, da bom ostala avtentična – tudi če to pomeni tveganje, da nekateri odidejo z moje mailing liste.
Kaj je bistvo za Manuelo, nisem želela ugibati.
Verjetno ji bolj ustreza kratka in jedrnata komunikacija.
Ji to lahko zamerim?
Seveda ne!
Različni slogi komuniciranja različno odmevajo pri različnih ljudeh in moj pač ne odmeva z njo.
Odmeva pa s stotinami drugih, kar vsakodnevno berem v svojem inboxu.
Če tega dejstva ne bi bilo, bi bil odgovor na spodnje vprašanje zelo drugačen.
Pomembno vprašanje (zame in zate) …
Ali bom zato, ker nekaterim ustreza drugačen način, popolnoma obrnila na glavo to, v kar verjamem, in to, kar sem?
Spremenila slog?
Začela drugače pisati?
Svojim tekstom odvzela začimbe in znanje predajala v kratkih, jedrnatih stavkih, brez zgodb in brez duše — samo zato, da bi ustregla nekomu, ki si želi “samo bistvo”?
Ki je očem nevidno in ga je treba videti s srcem, hehe.
Ne.
Tudi najboljši copywriterji na svetu praviloma ne.
Ti pa morda ja, če si tudi sama taka in ti je tak način všeč.
Ampak ne glede na to, ali imaš rada “kratko in jedrnato” ali pa “zabeljeno z zgodbami” …
Verjetno nobena od naju okrog sebe noče graditi skupnosti, kjer bi se morala pretvarjati.
Drži?
Evo, pa sva pri izbiri …
Kako želiš graditi svoj brand?
Jaz tako, da ga bodo poganjale MOJE vrednote.
Tvojega pa verjetno TVOJE.
Če je moja vrednota avtentičnost, kar zame pomeni pristnost in iskrenost, se seveda ne bom preobrazila v nekoga, ki ni jaz.
Ne bom pisala kratkih (korporativnih) tekstov, da se mi slučaaaajno tisti, ki želijo hitre odgovore in hitre rešitve, ne bi odjavljali od prejemanja e-mailov ali mi nehali slediti.
Ti pa ne začet s pisanjem doooolgih tekstov, če ti bolj leži kaj drugega.
Presenečenje! Odjavljanje od prejemanja novic se dogaja VSEM. 🙂
Ker med svoje vrednote štejem tudi razumevanje, vljudnost in prijaznost, sem se Manueli zahvalila, da je bila del naše galaksije, čeprav le za kratek čas.
V nepregledni množici različnih marketingarjev in vsebin bo zagotovo našla nekaj ali nekoga, ki ji bo bolj ustrezal …
… jaz pa se ne bom sekirala, ker to nisem jaz.
Konec koncev … Spoštujem, da si je vzela čas in mi napisala, kaj jo moti.
In ko sprejmeš, da je O.K., če nisi všeč prav vsakemu, to prinese VELIKANSKO olajšanje.
Lahko si “ti”.
Jaaaa, tudi v poslu in v marketingu.
Tisti, ki cenijo to, kar si in kar daješ, ostanejo.
Drugi pa … Drugi najdejo poti, ki so bolj v skladu z njihovimi pričakovanji.
Želim ti veliko poguma, da bi to zmogla.
Splača se.
P.S. Vsakič, ko nekdo prepozna vrednost tega, kar delam, je to zame dokaz, da je sledenje lastnim vrednotam prava pot — ne glede na to, ali mi pot kdaj prekriža kdo, ki mu nisem všeč.
In kako se sprijazniš s slednjimi? Iskreno?
Sprva ni čisto enostavno. Meni recimo pomaga pogled na številke:
- od lansiranja tečaja Master of Prompts pa do tega trenutka se je v njem znašlo točno 257 popotnic in popotnikov po galaksiji umetne inteligence (to je več kot število skodelic kave, ki jih popijem v enem mesecu 🤓☕),
- več kot 20 novih strank si želi sodelovanja s KofetARTco, čeprav oglašujem samo tečaje (vsako povabilo si štejem v čast in ga vidim kot potrditev, da pristnost odmeva z ljudmi, s katerimi smo si vzajemno všeč - da pa skrajšam čakalno vrsto in da si obe strani prihraniva morebitno neuspešno sodelovanje, bom vse nove stranke prosila, da gredo skozi tečaj Smells Like Brand Spirit 😉 ),
- dobila sem 7 povabil za izvedbo predavanj in delavnic v živo, čeprav jih načeloma sploh ne izvajam (a sem jih kljub temu vesela in sem se na nekatera tudi odzvala, saj lahko tako delim svoje navdušenje nad umetno inteligenco, copywritingom in iskanjem svojega glasu),
- poleg dveh ali treh nasvetov, naj skrajšam svoje tekste, sem prejela kakšnih 100+ odzivov, ki pravijo, da komaj čakajo na naslednjo vesoljsko pustolovščino v svojem inboxu (s stopnjo odpiranja med 40 in 60 %).
Pa zašpiliva to klobaso
Zame niti te številke niso le suhoparna dejstva.
Predstavljajo prave ljudi, prave zgodbe in dejanske učinke, ki jih ima avtentično deljenje znanja.
P.P.S. Ja, avtentičnost zna biti včasih malo strašljiva …
Je pa edini način, kako lahko zares stojiš za svojim delom in privabiš tiste, ki bodo cenili, kar imaš za povedati – iskreno “po tvoje”.
Če si morda še malo v dilemi, kako lahko svoj pristni “jaz” transformiraš v magnet za ljudi, ki “vajbajo” s tabo, s tvojimi vrednotami in tvojo vizijo, te vabim na tečaj Smells Like Brand Spirit.
TUKAJ dobiš pravo recepturo, pristop, ki deluje – in nekaj čarobnih začimb.